Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Smilla - 2 februari 2014 11:14

15:30 Fredag, 6/12-2013
Jade's perspektiv

"Okej tjejer, vi kör sista gången nu! Sen får ni ledigt i två månader!" Ropade vår danslärare Ms Floyd ut i dans salen. Jag ställde mig på min plats bredvid Alice och vi log mot varandra i spegeln. Musiken startade och Ms Floyd - eller Amelia som hon heter - räknade in oss och jag tog första steget och slängde upp ena armen över huvudet.

Musiken tog slut och jag stannade i en avslutande pose. Både jag och Alice gick och tog upp våra vattenflaskor och satte oss på golvet och började prata.

"Så vad ska du göra i sommar då?" Frågade Alice och tog en klunk av sitt vatten.

"Jag, mamma, pappa och James ska till Gran Canaria. Vad ska du göra?"

"Typ inget, eller jag och Josh kanske ska till Grekland." Josh är Alice pojkvän, dem har dejtat i typ 3 år. Och eftersom att Alice är som min syster så är Josh som min brorsa. Fast han och James är som brorsor också, dem är lika gamla, 23.

"Jaha, vad roligt!" Jag reste mig upp och suckade. "Men du jag måste börja dra mig hemmåt, men vi ses väll någon gång innan jag åker?"

"Det är klart! Men du innan du åker, får jag fråga dig en sak?"

"Ja det är klart!"
"Hur är det mellan dig och mr Styles?" När hon sa 'mr Styles' höjde hon lite på ögonbrynen.

"Vad menar du?"
"Sluta! Du vet vad jag menar! Alla vet att han hade känslor för dig under xFactor tiden, och efter det."

"Okej, men jag har inte några sånna känslor för honom."

"Jo visst, åk nu innan du bli överfallen av Amelia, haha." Hon började skratta och jag tog upp min lilla handduk som jag hade haft med mig.

"Tack! Vi hörs!" Och med det var jag redan utanför dans studion. Jag plockade upp mina bilnycklar och satte mig i bilen för att köra hem

Jag vet att kapitlet inte är så långt men det kommer nog att vara så, har mycket att göra nu.
Kommentera gärna vad ni tycker, betyder mycket!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards